MEDIA & NEWS

Small Business is Super Business: 11 Reasons Why Shopping Small Matters

 

雨の(でも忙しい!)スモールビジネスサタデーを振り返って。小規模事業所での買い物の重要性については、誰もが口をそろえて言います。でも、本当にそうでしょうか?11の理由をご紹介します。

 

 1.小規模だからこその品質。素晴らしいものを集めることは、小規模店のスーパーパワーです。小規模店は、電話で済ませたり、カタログを見て買ったりすることはできません。調査し、サンプルを取り寄せ、テストし、拒絶し、再検討し、協力し、悩んで、顧客の期待に沿う商品を提供するまで、とことん悩むのです。安価な商品では大企業に勝てませんが、手頃な価格の品質であれば十分に対応できます。

 2.スモール・イズ・ローカル。大企業(ほとんどのスーパーマーケット、大型店、メガ量販店)は、地域経済や地域社会に根ざしていません。大きな買い物をするということは、あなたの地域社会とは全く関係のない人に賃金や利益を預けることになります。 中小企業は、地元で稼ぎ、地元で消費することで、地域の活性化に貢献します。

 3.中小企業は地域経済を支える。あなたの地域の中小企業は、お互いに助け合う中小企業のネットワークの一部です。 製品やパッケージを海外や遠い国から調達するのではなく、地元の他の中小企業から購入し、その中小企業がまた他の企業から購入しています。このような相互のつながりが、弾力性のある、地域に根ざした経済を生み出しているのです。

 4.小さいということは、個人経営であるということ。個人経営の企業は、あなたの地域で利益を上げ、それを使うことができます。アメリカン・エキスプレスによると、中小企業は1ドルのうち67セントを地元のコミュニティで消費しています。

 5.小規模はユニークである。成功しているスモールビジネスは、その地域に密着しています。それは、とてもフレンドリーで親切であったり、とても寛大で地域活動に参加していたり、とても奇妙でその地域の情熱や精神を反映していたりします。

 6.Smallはロボット禁止区域です。考えてみてください。大企業に電話して、家庭的なロボットサービスを受けることをどれだけ恐れていますか?

 7.小さな会社はあなたの声。小規模企業で買い物をするたびに、あなたは周囲の人々に力強いメッセージを送っているのです。

 8.小規模は正気である。あなたの近くにある中小企業が、搾取工場を設立したり、ボルネオ島の森林をブルドーザーで破壊したりしたのはいつですか?すべての中小企業が環境保護の戦士であるとは言いませんが、多くの中小企業は、少なくとも大企業が有名な深刻な害をもたらすような力を持っていません。

 9.小規模は還元する。Funding Circleの世論調査によると、中小企業のオーナーの52%が慈善活動を行っています。そのうち90%は地元の活動に寄付をしています。つまり、学校やフードバンクなど、地域社会を改善・強化するための組織が目まぐるしく変わるのです。

 10.小規模は幸せ。小さいことは家族である。アフラックの調査によると、中小企業の約87%が、中小企業で働くことはより楽しいと感じています。彼らはストレスが少なく、感謝され、より多くのことを聞いてもらっていると感じています。従業員が中小企業で働くことを好む最大の理由は、"家族のように感じる "ことであり、次いで "影響を与えることができる "ことである。

 11.小規模は帰属意識が高い。地元の中小企業の集まりが町の個性を形成し、通りを歩けば「ああ、我が家に帰ってきてよかった!」と思える。中小企業は、あなたの町を他の場所とは違ったものにし、あなたが好きな場所にするものです。小規模ビジネスは、あなたの町を他の場所とは違ったものにし、あなたが愛する場所にしてくれます。小規模企業での買い物は、帰属することなのです。

 --マーク 

The Meadow(US)HPより

 

*****************************************************************************************

 

Small Business is Super Business: 11 Reasons Why Shopping Small Matters

  • by Mark Bitterman
  • November 27, 2021
  • 3 min read

Reflections on a rainy (but busy!) small business Saturday. We all talk about the importance of shopping at small business. But why really? Here are 11 reasons.

1. Small is quality. Curating awesomeness is a small retailer’s superpower. Small shops can’t phone it in and just buy stuff off of a catalogue. They investigate, sample, test, reject, re-examine, collaborate, fret and fidget to no end until the products they offer align with the expectations of their customers. They can’t beat the big boys for cheap crap, but they more than hold their own when it comes to affordable quality.

2. Small is local. Big businesses (almost all our supermarkets, and all big box stores, and mega-e-retailers, are not based in your local economy, or your local community. When you buy big, you put wages and profits in the hands of someone who, odds are, has zero connection with your community.  Small businesses earn and spend locally, helping to keep your community vital.

3. Small supports a local economy. The smaller businesses in your community are part of a network of small businesses that support one another.  Rather than source products and packaging from overseas or from distant lands, they are buying from other small local businesses, who in turn are buying from yet others. This interconnectedness makes for a resilient, community-minded economy.

4. Small means independently owned. Independently owned businesses make and spend profits in your neighborhood. According to American Express, small business spends 67 cents of every dollar earned right in its local community.

5. Small is unique. A successful small business is highly attuned to the neighborhood it selves, whether that means super friendly and kind, or super generous and involved in community activities, or super weird and reflective of the passions and spirit of the area. 

6. Small is a robot-free zone. Think about it. Just how much to you dread dialing a big corporation for some of that down-home robo-service? 

7. Small is your voice. Every time you shop at a small business you are sending powerful message to the world around you.

8. Small is sane. When is the last time a small business near you set up a sweatshop or bulldozed a forest in Borneo? This is not to say that all small businesses are eco-warriors, though many are, but at the very least they lack the raw power to do the kind of serious harm big business is famous for.

9. Small is giving back. According to a Funding Circle poll, 52% of small business owners give to charities. Of those, 90% donate to local causes. That’s schools, food banks, and a dizzying array of organizations that improve and strengthen your community.

10. Small is happy. Small is family. According to research by Aflac, about 87% of small business feel it is more fun working at a small business. They feel less stressed, more appreciated, and more heard. The biggest reason why employees like working for small business is “feeling like family,” followed by “greater ability to make an impact."

11. Small is belonging. The fabric of small businesses locally make up your town's distinctiveness, so that when you walk down the street you say “Hot damn, it sure does feel good to be home!” Small business is what makes your town unlike any other place, what makes it the place you love. It’s what makes you part of it all, part of all these wonderful things above. Shopping at small businesses is belonging.

 --Mark